Tantárgyak

„Az elégedett és boldog élet kulcsa a tanulás és az öröm összekapcsolása.
Az öröm nélküli tanulás kimerít, a tanulás nélküli öröm pedig rendkívül unalmas.”
/Richard David Precht/

 


“A tanítók csak az ajtót nyitják ki, belépned neked kell.”
                                                           (kínai közmondás)





Matematika
 

„Ha rossz kedvem van, matematizálok, hogy jó kedvem legyen.
Ha jó kedvem van, matematizálok, hogy megmaradjon a jó kedvem.”
                                                                                      (Rényi Alfréd)



Matekguru Kárpát-medencei Csapatverseny

„Ha neked is van egy almád meg nekem is van egy almám és cserélünk,
akkor továbbra is egy-egy almánk lesz.
Ám ha neked is van egy gondolatod meg nekem is van egy gondolatom és azokat cseréljük el, akkor már két gondolata lesz mindkettőnknek."

(George Bernard Shaw)




Induló csapatunk: Mamásbéske
(Matekos második bések Keszthelyről)
 Nagykanizsai 3. forduló képei itt




Összesített eredményünk: 18. hely az 55 csapatból



A Matematika Világnapja – World Maths Day


A “World Maths Day” egy ingyenes nemzetközi online matematikaverseny 4-18 évesek részére, amelyen nem komoly problémákat kell megoldaniuk, hanem rövid 1 perces versenyeken mérhetik össze számolási képességeiket a diákok.
A 2007 óta szervezett versenyt eredetileg március 14-én a Pí napján tartották meg; idén 2013. március 6-án (szerdán) tartják.
A feladatok lényegében a négy alapművelet alkalmazásából állnak a 100-as számkörben. Ezért nem csak a legkiválóbbaknak érdemes indulni, hanem a kevésbé ügyes problémamegoldók is fejleszthetik koncentrációs képességüket, figyelmüket és persze fejszámoló tudományukat. Minden játékban 1 perc áll egy diák rendelkezésére, hogy minél több helyes választ adjon. A szerver megjegyzi, hogy hány helyes választ értek el a résztvevők összesen és az egyes játékokban. A szervezők figyelnek arra is, hogy a diákok ne merüljenek ki túlságosan, ezért bevezették azt a szabályt, hogy egy diák legfeljebb 100 játékot játszhat 48 órán belül. Az is megfigyelhető, hogy a szerver igyekszik közel azonos képességű diákokat összesorsolni egy-egy játékra.
A regisztrált diákok március 5-ig gyakorolhattak a honlapon, majd az addig elért pontok törlődtek és csak a március 6-án elért eredmények számítanak bele a versenybe. A verseny után a diákok letölthetik az eredményüknek megfelelő minősítő oklevelet.
Ha pl. valaki 50 játékot játszik március 6-án (ez ugye 50 percet jelent), akkor automatikusan megkapja a “World Maths Day Platinum Award”-ot, a Platinum Díjat. A világ legjobbjai más értékes díjakat is kapnak.
Tavalyi blogunkon is van kapcsolódó anyag: http://csszamk-besek.blogspot.hu/p/matek.html
A hivatalos eredmények itt találhatók.

Szerintem jól teljesítettünk.

 
Legjobban élesben Csabi teljesített
(Az 50 tesztet 1028 ponttal zárta, ami percenkénti 21 helyes választ jelent, vagyis kevesebb mint 3 másodpercenként ütött be egy helyes eredményt, teljesítménye 97%-os volt) 
Utána következtek:  
Vivi, Dávid, Fanni, Gergő, Marci, Benedek, Zsuzsi
Sajnos, voltak hiányzóink betegség miatt.

 
A verseny nehézségei: a munkát (billentyűzetkezelést) lassította az, hogy szívesen elnézegettük a velünk játszó gyerekeket (a föld melyik részén élnek, milyen a teljesítményük); a 8-10 évesek között idén még mi voltunk a legkisebbek.
Jövőre már rutinosabbak leszünk; akkor az egész osztállyal nevezünk időben,
hogy tudjunk gyakorolni, mert ez az időszak igazán izgalmas.


Kombináljuk a matematikát és az atlétikát - Mathletics!



A Mathletics egy olyan program, ami kifejezetten a számolás művészetét segíti begyakorolni. Fontos, hogy a játékos tanulás elég izgalmat és kihívást rejtsen magában, különben a gyerek hamar megunja. Az is baj lehet, ha túl nehezek a feladatok, mert akkor lehetetlennek titulálják és keresnek inkább valami mást. 



Egy (családjával külföldön élő magyar) anyuka blogos véleménye a játékról:

„Ennek a számítógépes tanulásnak a keretében a suli minden tanulóját befizette egy szuper matektanulós oldalra is. A neve, Mathletics. Ez valami álom. Én ugyan nem vagyok annak híve, hogy a gyerekek sok időt töltsenek képernyő előtt, legyen az tévé, vagy számítógép, de ennek nem tudok ellenállni. És ők sem. Pedig ez nem más, mint egy nagy-nagy nemzetközi matek-verseny, több tízezer gyerek és iskola részvételével világszerte. Az első lépés, hogy minden gyerek kap a jelszava mellé egy avatárt is. Tehát egy virtuális alakot, akit a saját képére formázhat - kialakítja a bőrszínét, fejformáját, szemét, száját, orrát, ruháját. És ez a hasonmás ezután nekiállhat matekfeladatokat megoldani. A feladatok nagyon jók és pontosan azok, amelyeket az adott évfolyamban gyakorolnak a gyerekek - összeadás, szorzás, osztás, kerekítés, mérés, a naptár, az óra, geometria stb. Nagyon sokféle feladat van, egyszerűbb, bonyolultabb, problémamegoldás, szöveges feladat. Ha az ember már belejött, akkor egy nyílt versenyen másokkal is megküzdhet, a számítógép összehozza majd valakivel a világ minden részéről. Minden jól megoldott feladatért pontot kap. Ha egy héten ezer pontot elér, beléphet a bronz-kávézóba, ha összegyűjt itt öt bronz oklevelet, továbbmehet az ezüst erkélyre, és csak a legjobbak juthatnak majd el az arany számítógépes szobába. Közben a kapott pontokat levásárolhatják - ezért lehet ugyanis speckó cuccokat venni a kis rajzolt karakterüknek. Koronát, kalózsapkát, rózsaszín hajat, perec alakú szemüveget, UFO hátteret, szélben lobogó copfot és még millió más dolgot. Ráadásul minél több feladatot csinálnak meg, annál több jutalomjátékot is kapnak. Ami persze szintén matek, de mivel látják előre, hogy van 10 zárolt játékuk, teljes extázisban figyelik, hogy azok mikor nyílnak meg. Szóval ki van ez az egész találva, és a csajok teljesen be is kajálták. Ott tartunk, hogy nálunk a matek lett a jutalom. Ha jól viselkednek, szépen minden más feladatuk megcsinálják, akkor esetleg lehet max 1 óra mathletics, de úgy, hogy az első 1-2 feladatot én jelölöm ki számukra. Amit hasznosnak és tantervbe épp illőnek találok - aztán jöhet a szabad garázdálkodás. Amiben olyan finomságok is beletartoznak egyébként, mint az "esőerdő matek", ahol nagyjából ugyanazok a feladatok vannak, de állatokkal. Vagy a szorzótábla-dalok, ahol vicces figurákkal lehet együtt dalolni a szorzótáblát. De furmányos szöveges feladatok is vannak, ... Az oldal neve egyébként www.mathletics.co.uk - és bárhonnan a világból lehet rá jelentkezni. Egy embernek egyébként évi tízezer forint a tagdíj - de ha úgy veszem, hogy ezt matek füzetkékre, CD-ROM-ra amúgy is elkölteném. Ráadásul mi pénzt nem ér meg, hogy nem kell nógatni a gyereket a matekozásra, hanem magától és örömmel csinálja?!? Nálunk a csajok két hete játszanak már vele, és mondhatom, még töredékét se fedeztük fel. Mi most ugyan a sulitól ingyen kaptunk felhasználónevet és jelszót, de eldöntöttem, ha hazamegyünk, otthon is befizetem majd a csajokat. Amúgy ez a sulinak is megéri - rendszeresen ellenőrzik benn is, hogy ki, hogy halad (a tanár átlátja az egészet) megbeszélik ki a legjobb, presztízst jelent, hogy a kinek van a legdögösebben kinéző figurája, és oklevelet is adnak minden héten a legjobbaknak. ... Mindenesetre most a napi matekgyakorlás megvan. Csak győzzem lepattintani őket a számítógépről.


Mozaik tanulmányi verseny
Legjobbjaink eredményei:
Általános műveltség 1-2. osztály: 537 versenyző (Benedek 11. hely)
Környezetismeret 1-2. – 701 fő (Máté 96.)
Matematika 2. – 1038 versenyző (Nóri 81.)
Részletek a honlapon



  Környezetismeret

„Ha valaki nem tekinti tulajdonának a természetet, hanem érzi, hogy annak csupán értelmes része, könnyen el tudja dönteni, hogy mit szabad és mit nem.”
                                                                                    (Csányi Vilmos)

Rajz - Technika




 Informatika

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése